Vyjádření ULOŽENKY...
Vážení obchodní partneři, rádi bychom Vás seznámili se stanoviskem naší společnosti, týkající se elektronické evidence tržeb (EET) při doručování zásilek na dobírku.
Povinnost evidovat tržby (vybrané dobírky) do systému EET vzniká až v okamžiku, kdy dopravce předává vybranou tržbu prodávajícímu (eshopu), a to pouze v tom případě, pokud je tato tržba předávána v hotovosti. Protože předávání finančních prostředků mezi Vámi a Uloženkou probíhá výhradně bankovním převodem z účtu na účet, tento převod systému EET nepodléhá.
Toto stanovisko vychází ze znění zákona č. 112/2016 Sb. (Zákon o evidenci tržeb), ze kterého vyplývá, že přijatá tržba není tzv. rozhodným příjmem dopravce a zároveň, že dopravce nevystupuje jako zástupce prodávajícího ve smyslu tohoto zákona.
Pokud tedy podáváte zásilky přes Uloženku (jak na výdejní místa, tak při doručení na koncovou adresu), které jsou na dobírku, tak EET u těchto zásilek řešit nemusíte. Povinnost evidence máme pouze u zásilek, které jsou placeny online platební kartou či platební bránou (PayU atd.) a nebo v hotovosti na Vaší kamenné prodejně.
Děkujeme za přízeň, vaše Uloženka
... a ještě podobný článek na stejné téma:
http://www.podnikatel.cz/clanky/prehled-pro-e-shopy-kdy-musite-v-ramci-eet-evidovat-dobirku-a-kdy-nikoli/
Pošta totiž obchodníkům napsala, že pokud je dopravce pouze prostředník, nemá povinnost evidovat vybrané platby od zákazníků a tuto povinnost má e-shop. To je ovšem pravda pouze v případě, že pošta vyplácí podnikatelům peníze za dobírky v hotovosti, což pošta uvedla až v dalším upraveném vyjádření.