Jak je to tedy s dobírkami? ... vyjádření České pošty

Sami teprve zjišťujeme situaci. dostal se k nám ale tento článek...

 

Vážený zákazníku,
na základě množících se dotazů k EET Vám zasíláme informaci, že v případě vybírání dobírkových částek za vámi odeslané zásilky vystupuje Česká pošta jako prostředník, nikoli jako přímý nebo nepřímý zástupce odesílatele, tedy Vás. Vybrané dobírkové částky tak nejsou tržbou České pošty, s.p., ale jsou tržbou odesílatele/Vaší. S tímto ohledem tak Česká pošta, s.p. nevystupuje jako subjekt povinný evidovat tyto tržby a tedy na povinnost odesílatele evidovat tuto tržbu nemá využití služeb České pošty, s.p. žádný vliv.
Pro doplnění předáváme též informaci z Finančního úřadu: „Je-li dopravce pouze prostředník (což ČP je – viz text výše), nemá povinnost evidovat vybrané platby od zákazníků, tuto povinnost má eshop (lze zaevidovat tržbu a vystavit účtenku při expedici zboží a účtenku vložit do balíku). Jestliže by zákazník zboží nezaplatil, provede se storno zaevidované tržby – platba se záporným znaménkem“.
V případě podrobnějších dotazů se obraťte na vašeho daňového poradce, případně finanční úřad.
S pozdravem tým firemního obchodu SM České pošty.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.