EET pokladna nebo SW ZDARMA? Nebezpečný risk!

Spolu se schválením novely zákona o 3. a 4. vlně EET se objevilo velké množství firem, které se předhánějí v tom, jakou pokladnu či software drobným živnostníkům nabídnout. Víte, na co si dát pozor a jak poznat spolehlivou firmu od té nepoctivé? 

„ZDARMA“ má v sobě vždycky nějaký „háček“

EET pokladna zdarma má ale háček!Při rozhodování jsme mnohem více iracionální, než se domníváme. Jeden ze známých marketingových triků je slovo „ZDARMA“. O něm se říká, že je magické. Zbavuje lidi nutnosti přemýšlet, protože se zdánlivě nic neriskuje. Ne náhodou se ale nejznámější kniha profesora psychologie a behaviorální ekonomie Dana Arielyho jmenuje „Jak drahé je zdarma“. Ono takové „ZDARMA“ se totiž často může krutě nevyplatit.

Naší platbou je naše soukromí

Zvykli jsme si stahovat velké množství aplikací, za které neplatíme. Jen stáhneme a užíváme. Nepřemýšlíme nad tím, že danou aplikaci musel někdo vytvořit. Že ho to stálo pravděpodobně hodně času a úsilí. Kde se autorovi tento jeho čas zaplatí? Tušíte správně. Obvykle reklamním prostorem a získáním cenných dat uživatelů daných aplikací. Naší platbou je naše pozornost a naše soukromé údaje. Už to tolik „lákavě“ nevypadá, viďte?

Nebezpečí: EET POKLADNA ZDARMA

A jak je to s EET pokladnami zdarma? I tady varujeme před nebezpečím. EET není žádná dětská hra. Nic, co můžeme jen „zkusit“ a uvidíme. Podnikatelé mají zákonnou povinnost evidovat tržby a pokuty za nedodržení povinnosti hrozí. V tomto případě víc než kde jinde potřebují podnikatelé 100 % spolehlivé nástroje, které budou umět reflektovat aktuální změny, poskytovat technickou podporu a záruku.

Co hrozí u neplacených verzí?

Vystrašený uživatel pokladny zdarma

Úplná absence záruky, že vše funguje

  • Žádná technická podpora
  • Autor může kdykoliv SW přepnout na placenou verzi
  • Aplikace často vyžadují podivná oprávnění (přístup k poloze, kontaktům, fotografiím, emailu, mikrofonu, ...)
  • Žádná záruka upgradu dle nových legislativ
  • V online aplikacích vůbec nevíte, jak je s vašimi daty nakládáno

 

Proč je „ZDARMA“ pro lidi lákavé?

Proč jsme vlastně tak iracionální? Co nás tolik fascinuje na tom, když je něco zdarma? Psychologické experimenty ukazují (Ariely, 2009), že získat něco zadarmo boří instinktivní lidský strach ze ztráty. Protože nemusíme vynaložit žádné prostředky pro zisk dané věci, máme dojem, že nic neriskujeme a proto také přestáváme vyhodnocovat možná pro a proti. A co vy? Dáte si pozor a zapřemýšlíte, jak drahé může být zdarma?